Monas - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Inge & Noes - WaarBenJij.nu Monas - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Inge & Noes - WaarBenJij.nu

Monas

Door: Noes & Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge & Noes

17 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Heey lieve mensen,

Zoals de meeste van jullie al weten zijn we weer terug in Jakarta. We zijn op donderdagavond weer terug gevlogen naar ons thuis..
De eerste paar dagen hebben we weer heel erg moeten wennen hier in Jakarta, want het is hier warm en benauwd. Heel anders dan in Bali..De eerste paar dagen hebben we het dan ook rustig aan gedaan, maar uiteindelijk wilden we ook wat zien van Jakarta en gaan we vanaf nu wat meer culturele uitstapjea maken!! wie had dat ooit van ons gedacht...:-s
Als eerste zijn we naar het nationaal monument Monas gegaan..Veel van jullie zullen wel weten wat het is, maar hier dan toch nog even kort:
Monas is een monument dat 137 meter hoog is en het staat op het Meradeka-plein. Erom heen is een groot park waar je kunt picknicke, voetballen, vliegeren, sporten en vooral heel erg rustig terwijl het toch echt midden in Jakarta ligt.
Maar nu weer over Monas zelf.
In 1961 werd met de bouw van het monument begonnen, het was een initiatief van Soekarno (ja en wie dat precies is...kunnen wij jullie ook niet vertellen. Laten we het er maar op houden dat het een belangrijk iemand is hier in Indonesie).
Het monument symboliseert de onafhankelijkheid van Indonesië. Het
monument is gemaakt van wit Italiaans marmer, de vlam bovenop het bouwwerk is van een brons gemaakt waarna het is bekleed met 35kg goud, de bouw duurde ruim 14 jaar.

Wij noemen het allemaal netjes Monas, maar hier in Indonesie wordt het ook wel 'de laatste erectie van Soekarno' genoemd. En ja..wat dat dan weer precies betekent...wie zal het zeggen..

Wij zijn helemaal naar boven gegaan met de lift...dat was wel even spannend, want deze wordt echt helemaal voor geduwd! Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over de stad Jakarta. Hier hebben we even naar gekeken en daarna weer naar onder..met de lift. Bij het wachten op de lift kwamen we ook nog een stel meiden tegen die ook uit Nederland kwamen en net aan hun reis waren begonnen door Indonesie..dit was wel apart, zo kon Inge ook eindelijk een keer gesprekken volgen...:-)

Beneden gekomen hebben we nog de geschiedenis van Jakarta bekeken. Deze was uitgebeeld met beelden in 4 verschillende hoeken. Dit was echt ongelooflijk. De beelden waren zo levensecht gemaakt, dat je dat de mensen je gewoon aankeken...Maar wel echt super mooi gemaakt!

Deze dag hebben we niet in het park gezeten en gepicknickt. Maar we zijn wel terug gegaan. Maar van te voren hebben we eerst even allemaal lekkere dingen gekocht voor onze picknick. Stokbrood, kaas en worst...mmmm lekker!!:-)
Na inkopen te hebben gedaan zijn we naar Monas gereden en hebben we een plekje in het park gezocht. Het was heerlijk rustig en zo hadden we ook alle tijd om weer eens gezellig bij te kletsen en natuurlijk heerlijk te smikkelen...en het was weer heerlijk..f lekker brood met kaas en worst!!

Verder hebben we nog niet veel gedaan, wel hebben we al de foto's uit NL gekregen, dus die ga ik er snel opzetten!! Zodat jullie ook mee kunnen genieten van de prachtige dingen die wij hebben gezien op onze reis door Java. Dat is voor jullie een leuk vooruitzicht, maar wij hebben ook nog iets heel leuks op de planning, wij gaan namelijk de 31ste naar het concert van Aliia Keys...We hebben er allebei veel zin, dus jullie horen snel weer van ons!!

Hele dikke knuffels en kussies..van ons!

• 26 Juli 2008 - 11:12

Mam:

Hier een klein stukje geschiedenisles van groep 8: Soekarno heeft een grote rol gespeeld in het verzet tegen de Nederlandse bezetting; hij was de leider van de partij die de totale onafhankelijkheid van Nederland wenste. In 1945 riep hij de onafhankelijke staat Indonesië uit. Hij werd hiervan de eerste president. Zo weer helemaal bij, zat zeker nog ergens ver weg gestopt. Geniet lekker verder, doen wij ook van jullie site. Dikke knuffel, pap en mam

• 29 Juli 2008 - 08:37

IngeandNoes:

Mam, bedankt voor het kleine stukje geschiedenisles;)